اگر ایرانی هستی، نباید از شعار "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی" خجالت بکشی

۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی... سیزده آبان نزدیک است. باید یکبار دیگر نگاهی به خودمان انداخته و این پرسش را از خود بپرسیم که خواسته نهایی ما چیست؟

مگر ما به دنبال ایران سبزی نیستیم که در آن ایران برای ایرانیان باشد؟ کشوری که در آن هر ایرانی فارغ از نژاد، قومیت، مذهب، عقیده و اندیشه سهمی مساوی از آن داشته باشد. حکومتی که تمام اقوام ایرانی در آن سهیم بوده و مشارکت داشته باشند. ایرانی که هیچ کس در آن احساس ظلم، تحقیر، تبعیض و نابرابری نکند. خوب به نظر شما تمام این خواسته‏ها در چه شعاری خلاصه می‏شود؟

من می‏گویم همه این‏ها در شعار "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی" جمع شده است. این شعار یعنی ایران و ایرانیان. چرا باید از بردن نام زیبای ایرانی خجالت بکشیم و آن را فدای مصالح شخصی، حزبی و گروهی افرادی خاص بکنیم؟ آیا مصلحتی فراتر از ایران و ایرانی بودن وجود دارد؟ این شعار واقعاً ارزشمند و فراگیر است. چون این شعار خالی از هرگونه رنگ و بوی حزبی، گروهی، مذهبی و بازی‏های سیاسی است. این شعار باعث فرار و دلزدگی افراد از جنبش نمی‏شود.

شعار فوق همه ایرانیان را با هر عقیده، اندیشه و مذهبی پوشش می‏دهد. نکته نهفته آن اتحاد، وحدت و همدلی بین ایرانیان است که در جمهوری ایرانی تبلور یافته است. جمهوری ایرانی یعنی سکولاریسم و دموکراسی به معنی واقعی و حقیقی آن.

سکولاریسم تنها راه نجات ایران، مذهبی‏ها و بی مذهبان است. دموکراسی واقعی یعنی این که هر ایرانی سهمی مساوی در حکومت داشته باشد. بین شمال و جنوب، شرق و غرب ایران تفاوتی وجود نداشته باشد. شیعه، سنی، کافر، دگراندیش، مسیحی، یهودی، زرتشتی و ... همه ایرانی محسوب شده و دیگر کسی اقلیت نباشد. ایرانی باشد و با دیگران برابر. جمهوری ایرانی یعنی ایران، ایران باشد و ایران باقی بماند. در جمهوری ایرانی معیار انسانیت، انسان‏ها و کارهایشان خواهد بود. انسانیت مهم است و بس... استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی.

5 نظرات:

ناشناس گفت...

من شرم دارم که غیر فارس هستم و مجبورم در خارج از کشور خود را ایرانی معرفی کنم.باید مرتب برای همه توضیح بدهم که ما ایرانی نیستیم بلکه کشور ما توسط فارسها اشغال شده.اما امیدوارم به زودی شهد شیرین اسقلال را بچشیم و ننگ ایرانی بودن را پاک کنیم.در ضمن شما فارسها تحت هیچ شرایطی حاضر نیستید حتی غیر فارسها طبق قانون اساسی نیز به زبان مادری تحصیل کنند چه رسد به نظام فدرال.چون تعصب نژادی و نژاد پرستی کورتان کرده.لطفا بیخود شعار همه یکی هستیم را سر ندهید،با این حرفهای زیبا و ظاهر فریب غیر فارسها را نمیتوتنید فریب دهید.

naserx1 گفت...

شما آنقدر شجاعت و شهامت ندارید که به ملتهای غیر فارس بها بدهید.در واقع به دمکراسی اعتقادی ندارید مگر به نفع خودتان.

ناشناس گفت...

ترا به خدا با این پیشنهادات گند به جنبش سبز مهندس موسوی نزنید . حالا با این کلمه فقط بهانه بدست می دهید و هیچ چیز دیگر بدست نمی آورید

ناشناس گفت...

ما همه شاهیم و از میانمان یک‌نفر را به عنوان شاهنشاه برمی‌گزینیم.

ناشناس گفت...

نباید با دست به دامن شدن به کشور یا شخصی خاص جنبش سبز را کوچک کنیم. این شعار خیلی بهتر است:
آی دولتای دنیا / یا با اینا یا با ما
آی دولتای دنیا / یا با اینا یا با ما
آی دولتای دنیا / یا با اینا یا با ما