مدیریت بالاترین! لطفاً امکان اضافه کردن لینک‏ها به موضوعات داغ را برای همه کاربران فعال کنید

۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

قدرت بالاترین در خبررسانی آن نهفته است. چون کاربران آن با پیداکردن جدیدترین اخبار و مطالب از وب سایت‏ها و وبلاگ‏های مختلف و با ارسال آن از طریق بالاترین یک سایت جامع را برای استفاده همگان فراهم آورده‏اند. حالا سوالی پیش می‏آید که آیا بعضی از قوانین و محدودیت‏های تعیین شده توسط بالاترین به نفع امر خبر رسانی این سایت است یا نه بحث من در مورد امکان "موضوع داغ بالاترین" است.

در حال حاضر امکان ایجاد موضوع داغ و اضافه کردن لینک‏ها به موضوع داغ فقط برای کاربرانی با اعتبار بالای 15000 امتیاز مقدور است. من بخش ایجاد موضوع داغ را فاکتور می‏گیرم. چون تشخیص و صلاحدید مدیران و مدیریت سایت بر این بوده است که این محدودیت را بنا بر دلایلی در نظر بگیرند.

اما بحث من بر سر مسئله "اضافه کردن لینک‏ها به موضوعات داغ" است. به نظر من این محدودیت فقط باعث ضربه خوردن خود بالاترین می‏شود. اولاً - کاربری که موضوع داغی ایجاد کرده است شاید فقط به اضافه کردن حداقل لینک مورد نیاز بپردازد و نه وقت و نه حوصله آن را دارد که برای پیدا کردن لینک‏های مرتبط با موضوعش کل بالاترین را زیر و رو کند. کاربر فوق نمی‏تواند معادل 24 ساعت در بالاترین باشد و مشغول لینک یابی شود.

ثانیاً - عدم فعال بودن این گزینه برای سایر کاربران با اعتبار پایین تر موجب معضلات و معذوریت‏های شدیدی می‏شود و شده است. مجبور هستند آدرس لینک‏های خود را برای کاربران با اعتبار بالا یا فرد ایجاد کننده موضوع داغ بفرستند تا برایشان به موضوع داغ اضافه کنند. امری که ممکن است تعبیر به "اسپم" و "تبلیغ لینک" شود و کلی دردسر و زحمت برای کاربران فوق به وجود آورد. در ضمن آیا لینکشان اضافه شود یا نه؟ چون کاربرانی با داشتن امکان فوق ممکن است، اصلاً در آن روز در بالاترین نباشند و اگر بعد از چند ساعت هم لینک‏ها اضافه شوند، لینک‏ها دیگر آن تازگی و داغی زمان ارسال خود را ندارند. در این میان فقط خود بالاترین ضرر می‏کند. چون در امر خبررسانی وقفه صورت گرفته است. در ضمن ضریب اشتباه برای اضافه کنندگان لینک‏ها در این حالت بسیار بالا است که باز برای همه زیان دارد.

پیشنهاد من این است که "امکان اضافه کردن لینک به موضوع داغ" برای همه فعال باشد. مطمئن باشید که سود این کار بیشتر از ضرر آن است. اگر لینکی به اشتباه اضافه شود، خود کاربران تذکر خواهند داد و در صورت عدم توجه به تذکرات و توصیه‏ها، حتماً گزارش تخلف خواهند فرستاد. پس مشکلی پیش نخواهد آمد.

2 نظرات:

ناشناس گفت...

salam
account man to balatarin bastast
age mitooni ino boro bahale
http://siasioon.blogfa.com/post-187.aspx

شهرام بیطار گفت...

سلام بافومه جان . کاملاً موافقم باهات . ولی این طوری هم خطر این هست که یکی بیاد و یه لینک بی ربط رو به موضوع داغ اضافه کنه . این طوری هم نا جور میشه . به نظر من اجازه رو باید بدن اما یکی 2 تا از این بالابان ها باید یه کنترلی بکنن . این طوری بهتره . یعنی یه تیم بالابان همیشه باید باشه و مواظب این مزاحم ها باشه . هر چند از ترس شون تعداد شون خیلی کم شده . در هر صورت مثل همیشه پیشنهادت منطقی بود




با درود و سپاس فراوان : شهرام