نسیم شمال: خاک ایران شده ویران ز سه فیل

۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه

خاک ایران شده ویران ز سه فیل *** روس فیل، انگل فیل، آلمان فیل
دوش کردم به خرابات گذر *** تا به قلیان زنم از بنک (بنگ) شرر
مرشدی دیدم با بوق و تبر *** پک به قلیان زد و می‏خواند زبر
خاک ایران شده ویران ز سه فیل
صبح در کوچه جوانی دیدم *** دامنش را از (ز) عقب چسبیدم
معنی فیل از او پرسیدم *** لب تکان داد، چنین فهمیدم
خاک ایران شده ویران ز سه فیل *** روس فیل، انگل فیل، آلمان فیل
ظهر رفتم به سوی مسجد شاه *** دیدم آخوندی با ریش سیاه
زیر چشمی سوی من کرد نگاه *** زد به سر، گفت به صد ناله و آه
خاک ایران شده ویران ز سه فیل
وقت مغرب به سوی خانه شدم *** همدم دلبر جانانه شدم
چون که سرمست ز خم‏خانه شدم *** سخنی گفت که دیوانه شدم
خاک ایران شده ویران ز سه فیل
پیش از این بود یکی فیل کبود *** هیکلش را ملک الموت ربود
اندرین شهر دگر فیل نبود *** حال از سعی و تقلای رنود
خاک ایران شده ویران ز سه فیل
فیل بدبخت در ایام قدیم *** بود در مملکت هند مقیم
فربه و چاق و تنومند و جسیم *** حال امروز برای زر و سیم
خاک ایران شده ویران ز سه فیل
روزی از بهر تماشای دیار *** کردم از آوه سوی ساوه گذار
پس سوی رشت شدم راهسپار *** دیدم این شهر به هر گوشه و کنار
خاک ایران شده ویران ز سه فیل
پس به همراه رفیقان عظام *** رفتم اندر کرج وینگی امام
رفقا نقشه کشیدند تمام *** عارفی خواند همین شعر مدام
خاک ایران شده ویران ز سه فیل
فیل هر چند در این ملک کم است *** بلکه مرحوم شده، در عدمست
کرگدن را ز وفاتش چه غم است *** به همان جفت سبیلات قسمست
خاک ایران شده ویران ز سه فیل *** روس فیل، انگل فیل، آلمان فیل
داش حسن خیلی دویده، به علی *** رنج بسیار کشیده، به علی
یک وطن دوست ندیده، به علی *** تازه این شعر شنیده، به علی
خاک ایران شده ویران ز سه فیل *** روس فیل، انگل فیل، آلمان فیل
.
باغ بهشت اشرف الدین حسینی

3 نظرات:

شیکاگو گفت...

1- رأی دادن بدون نظر دادن، حکم کار نیمه تمام را دارد
as far as I can see, Giving comments oabout the Personal profiles of users in Balatarin, when ythey are not able to respond is not af your ethics !
any way, thanks for your consideration !
I still beleive that my accopund has been suspended due to unfair judgements and personal priorities!
I do aknowlafdhge that my comments may have been some how offensive, but there has also been more violent offenses from the other user, which no action is being done against him.
as you review the comments sequence under the link, you would know that he was the one who started giving rude comments , I just have snwswered him!
after all, balatarin is not worth caring so much!

شیکاگو گفت...

sorry for commenting in english, right now, I have no persian keyboards available

شهرام بیطار گفت...

سلام بافومه عزيز
من اونجا nadery59 هستم .
راستي كامنت من كو؟



با درود و سپاس فراوان : شهرام