عطر انسانیت: خانواده مسعود روز بهانی دل انسانی را شاد و به او زندگی دوباره بخشیدید، احسنت و آفرین بر شما

۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

لذتی که در عفو و بخشش است، در انتقام نیست... واقعاً با شنیدن خبر عفو و بخشش مصطفی نقدی توسط خانواده مرحوم خوشحال شدم. چند وقت پیش خاطرمان با ماجرای اعدام بهنود حسابی مکدر شده بود. غصه می‏خوردیم. برای بهنود و زندگیش که به چه آسانی از دست رفت. اما امروز نور امیدی در دلهایمان زنده شده است.

پدر و مادر مسعود، عزیزی را از دست دادید و حاصل عمر خود را پرپر شده دیدید. اما چه خوب کردید که با وجود این همه رنج و غصه، ساده ترین کار و در عین حال بدترین روش را برای جبران انتخاب نکردید. زندگی آسان به دست نمی‏آید که به راحتی گرفته شود. مصطفی اشتباهی کرد که به قیمت از دست رفتن خیلی از چیزها تمام شد. اما خود از هر کسی بیشتر رنج می‏برد و نادم و پشیمان است.

شما نشان دادید که برای این ندامت و پشیمانی ارزش قائل هستید و می‏خواهید به انسانی خطاکار اما بیدارشده از خواب غفلت، فرصتی برای جبران بدهید. شما نشان دادید که حاضر نیستید اشتباه کودکانه و تلخ مصطفی، دوباره تکرار شود. مسعود شما رفت. اما حالا با یک زندگی جدید باز خواهد گشت. مصطفی همان مسعود خواهد بود. مصطفی دیگر فقط متعلق به خانواده خودش نیست. بلکه او هم فرزند خانواده خودش و هم خانواده شما خواهد بود. مصطفی هم برای خود و هم برای مسعود زندگی خواهد کرد.

امروز بوی خوش و رایحه دل نشین انسانیت در فضای دو خانواده پیچید و همه از آن لذت بردند. کار شما فراتر از هر چیزی است. چون شما نشان دادید که انسانیت هنوز نمرده است.

4 نظرات:

شهرام بیطار گفت...

سلام . من هم خوشحال شدم . اما این عفو باید نهادینه بشه و باید مجازات اعدام رو به کل حذف کنن . هر چند تا اون موقع خیلی کار داریم هنوز .




با درود و سپاس فراوان : شهرام

ناشناس گفت...

من از خانواده مسعود جان بسیار تشکر می‌کنم، امیدوارم که از خدا پاداش بگیرن، دلم می‌خواد که شخصاً از پدر و مادر عزیز تشکر کنم،

ناشناس گفت...

سلام.من هم از این که یک خانواده از یک خانواده به اوج انسانیت رسیده است و از حق خود گذشته خوشحالم. اما معمای شگفت انگیز دراینجا است که شما و امثال شما برای بدست آوردن پرستیژ در آن ور آب یاپی گیری هر وسیله که بشود بهره برداری سیاسی بر علیه جمهوری اسلامی کرداین مورد ها را دست آویز قرار داده اید وارد میدان شدید. ما ایرانی هم دیگر خوب می شناسیم.حتی دریک مهمانی خانوادگی تحمل یک تو به بچه خود را نداریم که شما هم یکی از ان افراد هستید. حالا به همین راحتی بزم و شادی راه انداختید که فلانی اعدام نشد. آیا به واقع شما حاضرید فرزند 15 یا 16 ساله اتان را یکی بکشد و شما هم دست رحمت را بر سر قاتل ان بکشیدبه واقه جای شگفتی است.

نیلوفـــــــــر گفت...

"ممنون بابت حسن نظر شما و توجهی که نشان دادید."
خواهش میکنم بافومه جان. نمیدونم چرا ولی همیشه ناخودآگاه دنبال یک نفرم که نگاهش در همه زمینه ها شبیه من باشه ولی هیچ وقت هم اون یک نفر رو پیدا نمیکنم! به هر حال مدتیه به این نتیجه رسیدم که وقتی با اطرافیانم اختلاف نظری دارم، تا حد امکان رابطه ام رو رها نکنم، بلکه فکر کردن به اختلاف نظر رو رها کنم. اینطوری در اون مورد به خصوص من سر عقیده خودمم و اونها هم سر عقیده خودشون ولی در بقیه موارد کماکان کنار هم هستیم و فکر میکنم ارزش این در کنار هم بودنها در حدی هست که همچنان به دنبال نقاط مشترک بود و انعطاف پذیری به خرج داد. خودمم دقیقا نمیدونم برای چی اینها رو میگم، شاید برای اینکه دورادور داستان رو دنبال میکردم و احساس کردم کمی رنجیده خاطر شدی. به هر حال همونطوری که خودت گفتی دنیای سیاست برای آدمهایی که دلش رو ندارن گاهی میتونه واقعا خسته کننده باشه و اضافه بر اون گاهی هم برخورد اطرافیانی که مثل تو فکر نمیکنند...
راستی این لینک (http://balatarin.com/permlink/2009/10/27/1815980) رو هم توی بالاترین دیدی؟! آدرس وکیل مصطفی هستش برای ارسال گل و کارت. خیلی دلم میخواد یک کارت برای تشکر از این خوانواده بفرستم ولی مطمئن نیستم کارتم به دستشون برسه (منظورم پست ایران هستش، در طول این یکی دو ماه اخیر چند تایی کارت و نامه برای دوستام فرستادم که هنوز نرسیدن). به هر حال سعی میکنم اینکار رو بکنم، نهایتش اینه که نامه ام بازم به مقصد نمیرسه!
همیشه پایدار باشی.