من نژاد پرست نیستم

۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

دیروز مطلبی را در جواب اظهارات آقای دکتر مهدی خزعلی نوشتم و یکی از کاربران و دوستان عزیز بالاترینی زحمت ارسال آن را به سایت بالاترین کشیدند. در بخش نظرات لینک در بالاترین عده‏ای از دوستان از عبارات به کار رفته در متن ناراحت شده بودند و اینجانب را به ضدیت با اعراب و نژاد پرستی متهم کرده بودند. اما پاسخ من به این دوستان:

عزیزان کجای عبارات به کار رفته در این متن کسی را به خاطر نژاد و قومیتش مورد تمسخر قرار می‏دهد؟ اگر دوستی به شما خیانت کند و در قبال مهر، محبت و دوستی که شما در حق او می‏فرمایید، فقط بدی نثار شما کند، چه رفتاری را در برابر او در پیش می‏گیرید؟ آیا باز هم قربون صدقه‏اش می‏روید؟ آیا این درست است که همواره امتیاز بدهیم، بدون این که ذره‏ای احترام کسب کنیم؟

بعضی‏ها به "گربه"! ایراد گرفته‏اند. گربه نمادی از بی وفایی و ناسپاسی است و در ادبیات و نوشتن، کاربرد این موجود کاملاً مشخص است. پس لطفاً دنبال بهانه‏ نگردید.

بعضی می‏گویند که حساب سران این کشورها با مردمش جداست. نخیر! همین‏ها برای شهید شدن و جان باختن جوانان این کشور در هشت سال جنگ می‏رقصیدند و آواز و هل هله سر می‏دادند. کمک‏های ایران را می‏خورند و بعد بدترین توهین‏ها را در حق ایران و مردم ایران نثار می‏کنند. برای صدام ملعون که در بین اعراب هم جایگاهی نداشت، اینان چند روز عزای عمومی اعلام کردند و برای مرگ یکی از دیکتاتورهای عصر حاضر، چند روز عزای عمومی اعلام کردند و اشک ریختند.

من به شخصه با اعراب و مردم دنیا هیچ مشکلی ندارم. اگر عده‏ای فکر کردند که بنده در بند مسئله شیعه - سنی هستم. کاملاً اشتباه برداشت کرده‏اند. چون من اصلاً مذهبی نیستم. اعراب هم مثل ما انسان هستند و قابل احترام. دین و مذهبشان هم محترم است. بحث سر این است که مسلمانی یک طرفه فایده ندارد. موقع ارسال کمک و پول، مردم ایران مسلمان و عزیز هستند، اما در بقیه موارد نه!

0 نظرات: