مدیران بالاترین! مگر بالاترین متعلق به کاربرانش نیست؟ پس لطفاً بخوانید

۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

در این چند روز اعتراض‏هایی به حد نصاب بالای رأی برای رفتن به صفحه‏ی اول و داغ شدن لینک‏های بخش‏های جامعه و سیاست صورت گرفته است. من در این مطالب علاوه بر موضوع فوق نکات و پیشنهاد‏های دیگری را هم بیان خواهم کرد. امید است که مورد توجه مدیران محترم وکاربران گرامی قرار بگیرد:

یک- حد نصاب فعلی کمر لینک‏های اجتماعی و سیاسی را شکسته است. خیلی از لینک‏ها با وجود داشتن امتیاز بالا بعد از چهل و هشت ساعت حذف شده و به گورستان لینک‏های قدیمی می‏روند. لینک‏های بخش جامعه مظلومتر هستند. چون این بخش ترکیبی از موضوعات مختلف می‏باشد و دلیلی ندارد حد نصاب رأی آن تا این حد بالا باشد. لینک‏های تحلیلی یا رأی نمی‏آورند و یا تعدادشان کم است و لینک‏های خبری هم هنگامی به صفحه‏ی اول می‏روند که خبر دیگر تازگی زمان ارسال خود را ندارد. مگر این که خبر خیلی داغ باشد که بتواند در عرض ساعات اولیه‏ی ارسال، به صفحه‏ی اول برود. لطفاً حد نصاب رأی این دو بخش را کاهش دهید.

دو- بخش "بین الملل" را مانند سایت دنباله به بخش‏های فعلی سایت بالاترین اضافه کنید و حد نصاب کمتری نسبت به بخش‏های جامعه و سیاست برای آن در نظر بگیرید. چون لینک‏های مربوط به کشورهای دیگر در میان انبوه لینک‏های اجتماعی و سیاسی گم می‏شوند و مورد توجه آنچنانی قرار نمی‏گیرند. در ضمن اکثر سایت‏های خبری و روزنامه‏های جهان دارای این بخش هستند.

سه- بخش "محیط زیست" هم مورد نیاز است. چون مجبور هستیم که لینک‏های این بخش را به بخش "علم و تکنولوژی" و یا "فرهنگ و هنر" ارسال کنیم. در حالی که این بخش خود مستقل است و هر دو بخش بالا را در بر می‏گیرد.

چهار- بخش مستقل "دین و عرفان" هم خواسته‏ی خیلی از کاربران است.

پنج- ارسال دعوت نامه را دوباره فعال کنید. بالاترین بیش از سی هزار کاربر ثبت شده دارد. اما تعداد کاربران فعال در عمل خیلی کمتر از این است. به دلیل فیلترینگ شدید در داخل ایران، این تعداد کمتر هم شده است. پس خواهش می‏کنم با در نظر گرفتن وضعیت فعلی، اندیشه‏های جدید، تازه و متفاوت را از ورود به سایت ارزشمند بالاترین محروم نکنید.

شش- الگوریتم و کدی هوشمند نوشته و آن را جایگزین روش تغییر دستی حد نصاب و حد نصاب استاتیک (ایستا) آرا کنید. به این صورت که تعادلی را در صفحه‏ی اول برای تعداد لینک‏های بخش‏های مختلف در نظر بگیرد. مثلاً اگر تعداد لینک‏های بخش "فرهنگ و هنر" در صفحه‏ی اول خیلی کم باشند و یا در طول روز کمتر داغ شده باشند، حد نصاب داغ شدن این بخش را به طور اتوماتیک و خوکار کاهش دهد. البته الگوریتم و کد مورد نظر به گونه‏ای نباشد که مانع از رسیدن و یا توقف داغ شدن لینک‏های سایر بخش‏ها شود.

امید است انتقادات و پیشنهاد‏های ذکر شده مورد توجه مدیران و کاربران گرامی قرار بگیرند.

9 نظرات:

شهرام بیطار گفت...

دقيقاً
اما فكر كنم راه حل حد نصاب هم بد نباشه . يعني هر كسي در روز بتونه مثلاً فقط 3 تا لينك بذاره . اين طوري ديگه تعادل برقرار ميشه . البته نميدونم

حامد رحيمي گفت...

كاملا با شما موافقم . متاسفانه چون در بالاترين عضو نيستم نميتونم پست هاي خودم رو به اين سايت ارسال كنم . به نظر من هم بايد يه تغييراتي در بالاترين بدند .

ناشناس گفت...

بافومه جان، مطلبی که گفته بودم را نوشتم و به مطلب تو هم لینک دادم.
بالاترین: دموکراسی یا پوپولیسم؟ لطفا سر بزن.
این هم لینک بالاترینی‌اش:
http://balatarin.com/permlink/2009/10/7/1789927

ناشناس گفت...

بافومه‌ی عزیز در بالاترین در این پست http://balatarin.com/permlink/2009/10/7/1789927
گفته بودی عنوان را در وب‌لاگم عوض کنم. تصور کردم که این کار با قوانین مغایرت دارد چیزی ندیدم. اگر ممکنه سر بزن و بگو چه کنم.
ارادتمند

ناشناس گفت...

خيلي كم مطلب مينويسي بافومجان. سو‍‍ژه كه فراوونه اينروزها.

ناشناس گفت...

دوست عزیز بابک هستم از بالاترین ممنون از نظراتت موفق و پیروز باشی‌

مهرداد mester-mbm گفت...

بافومه سلام..منم مهرداد...حساب کاربریمو بستن به خاطر همون لینکی که یک هفته واسش تعلیق بودم...قضیه چیه؟ببین میتونی سر در بیاری ازش؟

مهرداد گفت...

سلام..ممنون از پیگیری و حمایتت..دارم اون لینک رضا رو پیگیری میکنم

ناشناس گفت...

http://balatarin.com/permlink/2009/10/23/1809818
این لینک به دلیل اطلاعات غلط و مشکوک برای ضربه به بالاترین حذف شده است.
یه چیزی تو مایه حفظ نظام

http://balatarin.com/users/SadeqRahimi
حساب این کاربر در بالاترین بدلیل داشتن بیست فقره تخلف و تکرار اتهامی واهی برای تضعیف بالاترین ( لینک مربوطه) بسته شده است.
دوباره تو مایه حفظ نظام

balatarin:موقعی که ما می دانیم که یک عده کاربر دارند به ما دروغ نسبت می دهند و موضوع بی اهمیتی را بزرگ می کنند واضح است که ما اجازه ایجاد موضوع داغ را نمیدهیم.
اگر کسی بر خلاف مصالح ما حرکت کند پاشو میشکونیم

balatarin:متاسفانه چنین اتهامهایی می تواند در مورد کاربران جدید که آشنایی با تاریخچه ساخت بالاترین و سازندگان بالاترین ندارند موثر واقع شود و آنها را نسبت به بالاترین بدبین کند.
دشمن داره توطئه می کنه افراد رو نسبت به نظام و مدیران بالاترین که از خدوم ترین افراد هستند بدبین کنه

نتیجه: خانه از پایبست ویران است
خواجه (بافومه خانم ما) در بند نقش ایوان است

راستی دو تا سوال:
چرا تا حالا حساب اونی که همه جا منفی غیر قانونی میده و گزارش براش رد میشه بسته نشده؟
حس شما وقتی قیم و بزرگترتون تشخیص میدن بعضی لینکهای داغ براتون خوب نیست و حذف میکنند چیه؟